История на марката Mustang Jeans

Mustang е една от най-популярните търговски марки в световен мащаб и най-големият производител на дънки.

Стратегията на марката е да произвежда не само деним облекла, но и текстил, кожени якета, бельо, обувки, часовници, аксесоари и парфюми.

Mustang е предпочитан и носен от много известни личности като John Bon Jovi, Scorpions и Bjork.

Историята на марката започва през 1932 г., когато Luis Hermann създава фабрика за производство на работнически униформи. След войната обаче Германия е опустошена и никой не се интересува от развитието на текстилната промишленост.

Новият живот на Mustang започва през 1949 г. когато новият собственик на компанията, Albert Zefranek, решава да започне да произвежда дънки. Това негово решение е било революционно, тъй като до тогава деним индустрия е владение на американците.

Първите дънки Mustang са автентично копие на дънки направени по поръчка в САЩ. Следващата стъпка, която прави Zefranek е за подобряване на производствения си асортимент. През 1953 г. той представя първия модел дънки създаден специално за жени, а през 1955 г. експериментира и с кадифени джинси. 1958 е годината, в която се появява името на нова марка - Mustang. От сега нататък в Германия вече ще има дънки, които са изработени от качествен американски деним.

През 1961 г. Albert Zefranek е първият, който създава стреч деним. И той е бил на точното място в точното време, защото в края на 60-те години започва ерата на дънките. Денимът става символ на новото поколение и новия начин на живот. Рекламните кампании на марката Mustang показват полусъблечени красиви жени в унисон с триумфа на сексуалната революция.

През 1980 г. Мustang не само все още може да уддържа на конкурентните деним марки - американските Levi’s и Wrangler на местния пазар, но и една четвърт от продукцията от сега нататък ще бъде изнасяна за Австрия, Швейцария, Холандия, Франция и Скандинавските страни.

Колекцията на марката е разделена в три теми: "Fashion", "Basics" и "Modern classics". Фактът че юпитата на 80-те години правят кадифените джинси демоде, нанася значителен удар на компанията, чиято съществена част е концентрирана върху производството на кадифе.

Все пак този случай помага на Albert Zefranek да се фокусира върху класически модели дънки. Той започва да си сътрудничи с италиански дизайнери и известни творци на висша мода започват да проявяват интерес към денима.

През 1990 г., синът на Albert Zefranek, Hainer, става собственик на марката Mustang. Наследявайки управлението от баща си той прави търговската марка още по-успешна в цял свят.

Днес тя е международна марка, която произвежда 20 000 чифта дънки на ден и съчетава класиката с едни от най-иновативните идеи в модата.

Mustang прави дънкови облекла за тези, които искат да разкрият своите емоции и начина си на живот.

Слоганът на компанията "Истинският стил никога няма да умре" говори сам за себе си.